Politica de retur
Ne dorim mereu să fii mulțumit de achizițiile făcute. Ai dreptul să returnezi orice produs comandat de pe magazinul online forj.ro în termen de 14 zile de la data primirii comenzii. Costurile de transport cad în sarcina ta.
Ne rezervăm dreptul de a refuza cererea de retur dacă se abuzează de acest drept. În cazul retururilor multiple și abuzive, vom analiza procesarea comenzilor ulterioare.
CUM RETURNEZ?
În cazul în care vrei să returnezi un produs și dorești rambursarea contravalorii acestuia, te rugăm să urmezi pașii de mai jos.
- Trimite un email la office@forj.ro cu datele tale de contact și motivul returnării sau suna-ne la 0730 635 365.
- Împachetează produsul pe care vrei să îl returnezi (de preferat în ambalajul inițial).
- Alege o firmă de curierat și creează un AWB cu adresa de destinație Pașcani, România Str. Grădiniței nr. 25. Persoana de contact este Palade Rareș-Andrei 0730 635 365. Produsul trebuie returnat pe cheltuiala proprie (exceptie fac produsele care prezinta neconformitati calitative).
- După ce pachetul cu produsul returnat va ajunge la destinație, noi îți vom rambursa contravaloarea acestuia în contul folosit la achitarea comenzii și în termen de maximum 14 zile.
CUM SCHIMB PRODUSUL?
Dacă dorești schimbarea produsului cu un alt model, pașii sunt următorii:
- Trimite un e-mail la office@forj.ro cu datele de contact, numărul comenzii inițiale și ce produs dorești să primești la schimb.
- Ambalează produsul pe care vrei să îl schimbi (preferabil în ambalajul inițial)
- Așteaptă curierul pe care noi îl trimitem către tine, la aceeași adresă pe care ai folosit-o în comanda inițială.
- Predă curierului produsul pe care dorești să îl schimbi, iar el îți va înmâna coletul cu noul produs, contra taxei de transport.
Returnarea produselor se poate face prin orice firmă de curierat aleasă de client, respectând pașii menționați mai sus. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator. Returnarea se va face în termen de 14 zile calendaristice de la solicitarea de retragere/renunțare/returnare. Recomandăm returnarea produselor cu opțiunea de verificare a coletului. Nu ne asumăm responsabilitatea pentru eventualele deteriorări ale coletului pe perioada transportului, această responsabilitate revenind firmei de curierat contractate.
Sunt exceptate de la dreptul de retragere contractele la distanță încheiate conform art. 16 din O.U.G 34.
Renunțarea la produsele cumpărate fără invocarea vreunui motiv este conformă cu legea comerțului la distanță (O.U.G. nr. 34 / 2014 cu modificările ulterioare).
Produsele vor fi returnate în aceeași stare în care au fost expediate, cu toate accesoriile și documentele însoțitoare, și cu o copie a facturii de achiziție. Returnarea unui produs fără accesorii va duce la diminuarea valorii produselor. Nu se acceptă returnarea produselor care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, pete, șocuri etc., fără a fi aduse la conformitate.
În cazul produselor lichide / fluide, nu se acceptă returnarea dacă acestea au fost desfăcute și utilizate atât timp cât producătorul asigură compatibilitatea acestora cu dispozitivul unde au fost folosite.
Cheltuielile de returnare și costurile de livrare vor fi suportate de client, iar rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 14 zile de la data la care suntem informați despre decizia de retragere din contract, dar nu înainte de recepționarea bunurilor.
Sumele achitate prin plată online cu card bancar vor fi blocate automat în contul clientului de către procesatorul de plăți și direcționate automat către contul bancar al forj.ro în aproximativ 72 de ore. Confirmarea comenzii se va face după verificarea și confirmarea încasării. Dacă comenzile nu pot fi onorate, returul banilor se va face în maximum 5 zile lucrătoare de la comunicarea către client.
În situația returnării/deblocării sumelor achitate online (la cererea clientului sau din cauza incapacității de a livra produsele), vă rugăm să luați legătura cu banca emitentă a cardului deoarece în funcție de protocolul pe care dumneavoastră l-ați semnat și încheiat cu banca, deși un reprezentant forj.ro solicită returnarea sumei, banca poate debloca valoarea într-un termen de până la 30 zile.
Diminuarea valorii bunurilor returnate (Conform O.U.G. Nr. 34/2014 Art. 14, Alin. 3)
Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță, consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile înainte de a le comanda, acesta are dreptul de a se retrage. Din același motiv, consumatorului i se permite să testeze și să verifice bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor.
Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul trebuie să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. De exemplu: consumatorul trebuie doar să verifice integritatea și compatibilitatea produselor, nu să le și folosească în scopul în care au fost produse. Produsele electronice (ex: unitate de spălare) se probează numai prin pornirea și oprirea acestora, NU prin folosirea acestora în scopul în care au fost produse. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie să mânuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară.
Sunteți responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă din acțiuni altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor.
Manipulările acceptate pentru determinarea naturii, calității și funcționării bunurilor sunt:
- dezambalarea fără distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmând instrucțiunile pentru despachetare fără deteriorarea produsului sau accesoriilor;
- inspectarea vizuală, tactilă și olfactivă (atunci când nu se încalcă prevederile de mai sus) a produselor;
- verificarea compatibilității produsului și/sau a accesoriilor acestuia (dacă este cazul) fără a deteriora produsul, accesoriile sau a-l folosi în scopul în care a fost produs.
Dacă un consumator își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a bunurilor, consumatorul răspunde pentru eventuală diminuare a valorii bunurilor.
Acțiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat:
- folosirea aparatelor electronice în orice alt mod decât testarea prin pornirea/opirea aparatului;
- zgârierea, lovirea, tăierea produselor;
- folosirea acestora în scopul în care au fost produse.
Accesoriile aflate în cutia produsului fac parte integrantă din produs. Ca urmare, atunci când returnați un produs, aveți obligația de a-l returna în ambalaje sigure pentru transport, precum cutie de carton, folie cu bule, folie de plastic stretch etc., cu ambalajul original nedeteriorat, protejat prin înfoliere cu folie pentru ambalat, împreună cu toate accesoriile acestuia. Lipsa accesoriilor dintr-un colet retur va duce la diminuarea valorii produsului.
În cazul retragerii din contract, consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipularea bunurilor, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării bunurilor. În cazul în care bunul returnat prezintă urme de uzură, folosire, zgârieturi, lovituri, șocuri, accesorii lipsă, consumatorul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor. Înainte de a returna produsul, vă rugăm să protejați ambalajul original cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau cu o cutie din carton.
Valoarea produselor folosite, cu urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoiri, fisuri, lovituri etc.) se acceptă retur numai cu diminuarea valorii produsului. Valoarea finală se stabilește în baza unui proces-verbal de constatare și/sau a unei probe video de recepție care va fi comunicată după caz.
Orice modificare a stării produselor noi sau deteriorarea acestora ce face imposibilă vânzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea procedurii de returnare supusă unor taxe de diminuare a valorii produsului.
Diminuarea se aplică între 30%-75% din valoarea inițială a produsului. Taxa de diminuare va fi comunicată către client la recepționarea produselor modificate.
Dacă produsele returnate au fost însoțite de eventuale bonusuri/cadouri, acestea trebuie returnate și ele. În caz contrar, valoarea acestora se diminuează din valoarea returului.
Puteți solicita returul de produse în următoarele cazuri:
Produs nefuncțional în primele 14 zile lucrătoare de la recepție: În cazul în care produsul achiziționat a fost livrat nefuncțional sau prezintă vicii de fabricație, acesta va fi înlocuit cu un produs funcțional, în urma notificării scrise sau prin prezentarea la sediu în termen de 14 zile lucrătoare de la primirea produsului.
Produs în colet deteriorat: Pentru produsele ale căror colete prezintă deteriorări vizibile la primirea prin curier, vă recomandăm să refuzați recepția lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat și se întocmește un proces-verbal împreună cu reprezentantul firmei de curierat în care să fie menționată starea coletului din momentul livrării. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor vă este transferat integral în momentul în care intrați în posesia fizică a produsului. Orice reclamație ulterioară nu va fi luată în considerare.
Produse livrate greșit: În cazul în care s-a livrat alt produs decât cel comandat.
Costurile de retur pentru situațiile prezentate mai sus (nu și în cazul renunțării la cumpărare) cad în sarcina magazinului nostru.
Mențiuni
În toate cazurile de mai sus, cu excepția celui referitor la defectele în perioada de garanție, produsele trebuie returnate în starea în care au fost primite și însoțite de toate accesoriile și documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea într-o stare ce face imposibilă revânzarea lor duce la refuzarea returului sau diminuarea valorii acestuia.
Nu ne asumăm responsabilitatea pentru daune de orice fel pe care clientul sau orice altă terță persoană le-ar putea suferi ca rezultat al îndeplinirii obligațiilor noastre conform comenzii și nici daune care ar putea rezulta din utilizarea bunurilor după livrare și cu atât mai puțin pentru pierderea acestora. Nu ne asumăm responsabilitatea pentru daune produse după livrare, inclusiv pierderea (de către client) a unei sume de bani ca urmare a unei taxe de diminuare a valorii produsului (precum este descrisă mai sus).
Persoanele juridice nu au drept de retur, indiferent de modalitatea de achiziție (comandă online/telefonică, livrare sau ridicare din magazin).
Legea care reglementează dreptul de retragere poate fi accesată aici: OUG 34/2014
Dacă ai nevoie de ajutor, te rugăm să ne scrii la office@forj.ro.